Personel Devam Kontrol
Personelin iş yerine giriş çıkışları ve çalışma kontrolü, firmaların işyeri verimliliğini arttırma konusunda üzerinde önemle durduğu konular. Personelin işe geliş gidiş vakitleri, işyerindeki çalışma devamlılığı ya da mesaisini nasıl değerlendirdiği ölçülebilir olmasına rağmen, takibi ve tespitini yapmak bazen güçleşmekte.
Personel devam kontrol ve geçiş sistemleri (PDKS) bu konuda firmalara teknolojik bir kolaylık sağlamakta. Kartlı geçiş sistemi de diyebileceğimiz bu takip sistemiyle, personele ait kimlik bilgilerini içeren manyetik kartlar, giriş-çıkış bilgilerini ana bilgisayara aktaran elektronik veri okuyucu PDKS cihazlarına girilerek personelin mesai süreleri tespit edilmekte ve gerektiğinde raporlanabilmekte. Bu sistem sadece personel giriş-çıkışlarını takip etmekle kalmaz, devam kontrol sistemleriyle de mesai içinde geçen zamanın verimli değerlendirilip değerlendirilmediği ile ilgili veri takibini de olanaklı hale getirir. Örneğin yemekhanede yemek yeme zamanı, dinlenme ve ihtiyaç zamanları için belli kapılardan geçiş tespiti vs. gibi firma içi mesai kontrolü ve ölçümü yapılabilmektedir.
PDKS sistemi aracılığıyla gelen bilgiler, çalışma ve ücretlendirme belgeleri ya da bordrolara esas olacak gerekli verileri sağlamakta, ayrıca ayrıntılı bir puantaj, fazla mesai, geç giriş erken çıkış, izinler vs gibi mesai verimliliğini ölçen raporlar da sunabilmektedir.
Her firmanın kendi iş yapısı ya da iş akışına bağlı olarak farklı farklı PDKS yazılım paketleri ile işe uygun esnek bir denetim sistemi oluşturulabilmektedir. İşyeri verimliliği açısından çok büyük yararlar sağlayan bu sistemler, hem kolay kullanımları, insan hatasını sıfıra indiren dijital güvenliği hem de her türlü vardiyalı ya da vardiyasız çalışma biçimlerine uyarlanma esnekliğiyle, gün geçtikçe yaygınlaşmakta ve kullanım oranı artmakta.Personel Devam Kontrol Sistemi (PDKS) Nedir ?Personel Devam Kontrol Sistemleri (PDKS); personele dağıtılan kimlik kartları – Parmak izi veya yüz şekilleri kullanılarak, belirli yerlere yerleştirilen okuyucu terminaller aracılığı ile, işletmelerde personel giriş – çıkış saatlerinin dijital ortamda kaydedilerek hataya ve unutmaya yer vermeden personelin belirli bir dönem içerisinde kaç gün ve kaç saat çalıştığını; izin, geç gelme, erken gitme ve gelmeme gibi kayıp zamanlarını belirleyen, verimliğin anahtarı çağdaş sistemlerdir. PDKS, bordroya esas puantajın ve devam kontrole ilişkin çok çeşitli raporların elde edilmesini sağlar.
PDKS sayesinde bordro hazırlanırken insan faktöründen kaynaklanan hatalar en aza indirilir. Ayrıca elde edilen bu raporlar işletmelerin üst yönetimine ışık tutarak geleceğe yönelik daha sağlıklı kararlar alınmasına yardımcı olur.
El ile hesaplama yapan işletmelerde kayıp zaman ve insan hatası faktörlerinden dolayı işletmelerin ekonomilerine verilen zararların önüne geçmesinin yanı sıra, PDKS sistemleri; işletmeye personel takibinde disiplin ve çağdaşlık getirmektedir. Personel maliyetlerini ve personel çalışma saatlerini kontrol edebilen işletme, rekabetin çok yoğun yaşandığı pazarlarda daha etkili olabilme şansını da yakalayabilmektedir.